Lauri Domnick | Äänibrändäys | Audio Branding
  • ETUSIVU
  • AUDIO BRANDING
  • BLOGI
  • YHTEYS
  • TYÖT

Case: S-ryhmän asiakasomistajaviinien lanseeraus

10/6/2014

0 Comments

 
S-ryhmän ravintoloissa osa viinivalikoimaa ovat olleet jo kymmenen vuoden ajan asiakasomistajaviinit. Viinit vaihtuvat vuosittain ja ne valitaan huolella laajasta tarjonnasta. Keskeistä viineissä on se, että niiden hinta-laatusuhde on erittäin kohdallaan S-Etukortin omistajille. Edullinen hinta juontaa juurensa volyymistä, jolla S-ryhmä viinejä tilaa, sillä asiakasomistajaviinien kilpailutus on yksi Suomen merkittävimpiä juomakilpailutuksia.

Seuraavan vuoden ajan S-ryhmän ravintoloissa nautitaan näistä asiakasomistajaviineistä:

Santa Tierra Chardonnay (Chile)
Raikas ja eloisan hapokas valkoviini, jonka maku on pirteän puhdas ja trooppisen hedelmäinen.

Santa Tierra Cabernet Sauvignon (Chile)
Miellyttävän pehmeän makuinen punaviini, jossa kypsää luumua ja silkkiset tanniinit.

Contarini Valsè Extra Dry (Italia)
Tyylikäs ja tasapainoinen, hedelmäisen runsas ja samalla raikas kuohuviini.

Kunkin pullon hinta S-Etukortilla on 19,90 € ja ilman korttia 29,90 €.

Tänä vuonna SOK halusi ensimmäistä kertaa lanseerata viinit pienen tapahtuman muodossa, jolloin kuvioon mukaan astui SOK:n pyynnöstä The Vibe. Tilaisuuden suunnittelu, aikataulutus ja ohjelmatuotanto ulkoistettiin näin ollen allekirjoittaneelle.

Tilaisuudesta haluttiin sopivan intiimi, rento ja kesäinen. Paikalle kutsuttaisiin joitakin bloggaajia, toimittajia ja yhteistyökumppaneita.

Paikaksi valikoitui Helsingin Mikonkadun Public Cornerin terassi, joka tuki hyvin tavoiteltua tunnelmaa. Rentoa kesäistä after work -fiilistä lähdettiin hakemaan juoman, kevyen ruoan ja pienen ohjelman muodossa. Juontajaksi pyydettiin Iskelmäradion aamuista tuttu Timo Virkkula, joka hoiti tilaisuuden sopivan rennolla, mutta ammattimaisella otteella. Musiikillista antia tarjosi seuraavana päivänä debyyttialbuminsa julkaiseva Janna, joka esitti muutaman maistiaisen albumiltaan kitaristin säestyksellä ja kertoi tulevan kesän tekemisistään. Hurmaava nuori nainen! Toki tilaisuudessa oli myös asiaosuus, jossa SOK:n juomatuotteesta vastaava Brand Manager Miko Kamppuri kertoi tarkemmin asiakasomistajaviineistä.

Vaikka tilaisuus oli rento ja viihteellinen, oli jokainen juonto, puhe ja ohjelma tarkkaan harkittu ja minuutilleen aikataulutettu. Kauanko alkumaljaa juodaan, koska tarjoilijat hoitavat seuraavan kaadon, milloin ruokabuffet avataan, miten vieraiden ajantaju käyttäytyy missäkin kohtaa ja miten ohjelma aikataulutetaan niin, että kaikki tuntuu mahdollisimman luontevalta ja oikealta. Tässä onnistuttiin hyvin ja kiitosta ohjelmasta ja sen sujuvuudesta tuli niin SOK:n, kuin vieraiden puolelta. The Vibe kiittää.

Suurin kiitos tilaisuudesta kuuluu sääherralle, joka loihti meille upean auringonpaisteen ja t-paitakelin sopivasti aamupäivän pilvien väistyttyä!

0 Comments



Leave a Reply.

    Seuraa:

    RSS Feed

Copyright Lauri Domnick 2025 / Kuvat: Ville Tarhala, Senja Rapila & Mikko Räsänen
  • ETUSIVU
  • AUDIO BRANDING
  • BLOGI
  • YHTEYS
  • TYÖT