Lauri Domnick | Äänibrändäys | Audio Branding
  • ETUSIVU
  • AUDIO BRANDING
  • BLOGI
  • YHTEYS
  • TYÖT

Kamppi

ÄÄNIMAISEMOINTI

Kampin kauppakeskus on ensimmäinen täysin äänimaisemoitu kauppakeskus Suomessa. Kauppakeskukselle tehtiin kaksi äänimaisemaa, yksi E-tasolle (bussiterminaali ja sisäänkänti Narinkkatorilta) ja toinen varsinaisiin kauppakerroksiin.

Äänimaisemoinnilla tavoiteltiin mm. asiakasviipymän pidentämistä ja sen kautta keskiostoksen kasvua.

Äänimaisemaa testattiin keväällä ja kesällä 2018 ja tulokset olivat toivotunlaisia:

Kampin asiakkaiden keskiviipymä on äänimaiseman soidessa 7,7 % pidempi, kuin aikaisemman taustamusiikin soidessa. Tällainen viipymän kasvu johtaa brittiläisen Path Intelligencen mukaan jop 10 % myynnin kasvuun, joka Kampin kokoiselle kauppakeskukselle voisi parhaimmillaan tarkoittaa viime vuoden kokonaismyyntiin peilaten noin 25 miljoonan euron myynnin kasvua vuodessa.
Copyright Lauri Domnick 2020 / Kuvat: Ville Tarhala, Senja Rapila & Mikko Räsänen
  • ETUSIVU
  • AUDIO BRANDING
  • BLOGI
  • YHTEYS
  • TYÖT