Kampin kauppakeskus on ensimmäinen täysin äänimaisemoitu kauppakeskus Suomessa. Kauppakeskukselle tehtiin kaksi äänimaisemaa, yksi E-tasolle (bussiterminaali ja sisäänkänti Narinkkatorilta) ja toinen varsinaisiin kauppakerroksiin.
Äänimaisemoinnilla tavoiteltiin mm. asiakasviipymän pidentämistä ja sen kautta keskiostoksen kasvua. Äänimaisemaa testattiin keväällä ja kesällä 2018 ja tulokset olivat toivotunlaisia: Kampin asiakkaiden keskiviipymä on äänimaiseman soidessa 7,7 % pidempi, kuin aikaisemman taustamusiikin soidessa. Tällainen viipymän kasvu johtaa brittiläisen Path Intelligencen mukaan jop 10 % myynnin kasvuun, joka Kampin kokoiselle kauppakeskukselle voisi parhaimmillaan tarkoittaa viime vuoden kokonaismyyntiin peilaten noin 25 miljoonan euron myynnin kasvua vuodessa. |