Cumulus City & Resort -ketjulle tehtiin alkuvuodesta 2017 markkinoinnin sekä hotellien vastaanotot ja ravintolat kattava äänibrändäys.
Cumulus hotelleille luotiin oma, uniikki äänimaisema, joka ei koskaan toista itseään. Äänimaisema soi ensimmäisenä uuden Cumulus Meilahden yleisissä tiloissa ja se muuttuu vuorokaudenajan mukaan aamun piristävästä illan rentouttavaan ja rauhoittavaan tunnelmaan. Äänimaiseman lisäksi hotellien ruokaravintoloiden taustamusiikki uudistettiin niin, että se puhuu samaa kieltä hotellin äänimaiseman ja brändimusiikin kanssa sekä tukee asiakaskokemusta ja myyntiä tehokkaasti. Hotelliketjulle sävellettiin brändimusiikki ja äänilogo, jotka osaltaan tukevat mielikuvaa siitä, että Cumulus kuulostaa johdonmukaiselta kaikissa asiakaskohtaamisissa ja tunnekokemus brändistä on yhtenevä kaikissa kanavissa. "I had the pleasure of working with Lauri at Restel where he created an audio identity together with partners for my brand. The audio identity included hotel soundscaping (as the first hotel chain in Finland) and brand music for marketing communication needs. Lauri has the ability to transform brand identity & strategic needs into music and thus enhance brand image, customer experience as well as sales. I would highly recommend Lauri for similar projects." - Hanna Pasanen, Senior Brand Manager, Cumulus City & Resort Äänimaiseman on säveltänyt brittiläinen The Sound Agency. Brändimusiikin on säveltänyt kaksikko Kari Haapala (Soundart) & Kalle Lindroth ja sanoittanut Eija Hinkkala. |